Interviu

Interviu cu domnul Ilie Neamu, Deta, 2021

De cînd faceți produse de patiserie și care este primul produs de succes pe care l-ați avut și ce activități conexe ați mai avut înainte și care au dus la activitatea curentă?

I.N.
Activitatea noastră în domeniu are un istoric deja, dar societatea sub care lucrăm acum este înființată în anul 2017. SC FAN RIN RRS este prezentă pe piață cu produse de patiserie după ce o bună perioadă de timp, s-a ocupat în principal cu producția de panificație și comerț. Ideea de a face covrigei, care a fost și primul nostru produs de patiserie s-a născut din dorința de a aduce pe masă cât mai multor clienți un produs extraordinar, simplu, bun, pentru orice ocazie, care la început l-am produs doar pentru prieteni. Întrucât părerea acestora a fost peste așteptări, ne-a încurajat să îi producem la o scară mai mare. După succesul avut cu covrigei, ne-am gândit să creăm o gamă de produse de patiserie tradițională și astfel am început să producem batonul de casă și cornulețele cu gem.

Care este contextul legat de produse de patiserie în Deta, există un istoric în zonă și cum v-a influențat?

I.N.
Olteni stabiliți în Banat, am vrut să facem cunoscut și aici gustul cornulețelor făcute de mama acasă când eram copii. De aici, rețeta tradițională pe care am moștenit-o din inima Olteniei și pe care o respectăm în continuare, lucru ce a făcut ca produsele noastre să nu aibă concurență aici.

Achiziția vechii mori din Deta ca spațiu de producție a avut o motivație aparte pentru dumneavoastră? Cînd a avut loc și de ce?

I.N.
„Moara arsă” așa cum se regăsește în continuare denumită în acte, a devenit brutăria noastră în anul 1996 prin cumparare. Acest spațiu are o istorie de peste 100 de ani. Cred a fost predestinat ca în acest loc, să iasă din mâinile iscusite ale celor care au lucrat și lucrează aici, numai bunătăți (la început moară, apoi brutărie, iar acum patiserie tradițională).

Cind ați construit brandul „De la Neamu”, și de ce ați considerat că este necesar?

I.N.
Fără să ne dăm seama, produsele noastre de patiserie au fost remarcate din ce în ce mai mult pe piață, cererea era din ce în ce mai mare și era timpul să le scoatem dintr-un anonimat și să le facem cunoscute. Așa a luat naștere brandul nostru. Nu mai erau doar produse de patiserie, ci produse de patiserie „de la Neamu”. Faptul că poartă numele nostru, releevă implicarea noastră totală în calitatea produselor, “jucăm pe o singură carte” se poate spune.

Ce aduc nou produsele voastre în contextul actual, ce produse doriți să dezvoltați?

I.N.
Produsele noastre de patiserie nu s-au remarcat prin noutatea pe piața ca produs, ci dimpotrivă, prin păstrarea tradiției în ceea ce privește rețetele tradiționale folosite. Dorim ca pe lângă ceea ce producem în prezent, să bucurăm clienții noștri și cu alte produse: salamul de biscuiți, prăjitura albinuța, nuga sau turta dulce. Dar, noi mergem pe: mai puțin și bun decât mult și fără gust. Ne dorim ca în contextul în care vom mai dezvolta și alte produse să ne păstrăm gustul bun, calitatea și tradiția locurilor natale.

Care este aria de distribuire a produselor, cum s-a extins în timp, puteți să ne dați cîteva repere? Cind ați abordat prima dată piața externă și ce produse au avut succes?

I.N.
La început am comercializat aceste produse în județul Timiș și în vecinătate. În prezent, am reușit să aducem produsele noastre în toate zonele țării prin diferite lanțuri de distribuție. La scurt timp (aprox. în anul 2018) am fost contactați să comercializăm și pe piața externă, astfel marfa noastră a ajuns pentru prima dată în magazine din Spania, după care au fost cerute și pe piața din Germania, Anglia și Italia. Toate produsele noastre au avut succes, dar cele mai căutate au rămas cornulețele tradiționale cu gem.

Este o afacere de familie, cîți membri sunt implicați și ce responsabilități au?

I.N.
Deși familia noastră și-a făcut debutul în afaceri cu producția de pâine, dorința de a vinde pe lângă pâine și altceva a devenit din ce în ce mai prezentă în discuțiile noastre și am hotărât împreună că este timpul să încercăm să facem și altceva. Având în spate o experiență de ani de zile în ceea ce privește producția de pâine și alte produse de panificație, am venit cu ideea de a face și patiserie tradițională. În prezent, toți membrii familiei sunt implicați în afacere, făcând tot ce este nevoie astfel încât totul să meargă cât mai bine. Nu am stabilit strict care sunt responsabilitățile fiecăruia, dar la nevoie, facem toți ceea ce trebuie făcut.

Cum vedeți activitatea în viitor, unde va vedeți peste 10-20 ani?

I.N.
Viitorul este incert, independent de voința și efortul nostru, dar ce pot spune cu siguranță este faptul că vom depune tot efortul pentru a păstra în continuare calitatea și gustul produselor noastre.
Peste 10, peste 20 de ani, clienții să poată intra în magazin și să găsească produsele noastre. „Încă mai sunt produsele de la Neamu pe piață!”.